ראשי  
  מאמרים  
  תודות  
דיאטנית

מתכוני בריאות

מבחר מתכונים דיאטטים ומתכוני בריאות


קציצות אפויות לילדים

קציצות מהירות הכנה, ללא טיגון .

דרך טובה לתת לילדים בשר בקר שהינו עשיר יותר בברזל, ויטמין B12 ואבץ.

ניתן גם להקפיא כמובן.



לחם כפרי
עשיר בסיבים תזונתיים המועילים למניעת עצירות, בסיבי שיבולת שועל התורמים לאיזון סוכר ורמות כולסטרול, בויטמיני B החשובים לניצול האנרגיה בגוף, ובמינרלים כגון מגנזיום ואבץ. כדאי להרגיל ילדים מגיל צעיר לאכול גם דגנים מלאים כחלק מתזונה נכונה.

עוגת שוקו

עוגה לחה, מצויינת לימי הולדת בגן.

מכילה שמן קנולה שעשיר בחומצות שומן חד בלתי רווי ואומגה 3 שהן בריאות ומומלצות ביותר.



עוגת בננה
ילדים מאוד אוהבים בננות, הן עשירות בפחמימות המספקות לגוף אנרגיה זמינה, וכן בסיבים תזונתיים ובאשלגן , אך מה עושים עם הבננות הבשלות?

אורז כתום
תבשיל מזין של אורז עם עדשים וגזר, ארוחת צהריים מומלצת לצמחונים או כתוספת בריאה לאוכלי הבשר.

 



דג סול בתנור
דרך פשוטה להכנת פילה דג בריא ומזין כך שגם הילדים מוזמנים לאכול.



פסטו
ממרח בריא ומאוד שימושי במטבח, מתאים למריחה על לחם, לפסטה, למאפים מלוחים ועוד.


סלט ירוקים
סלט טעים וקל להכנה, עשבי התיבול עשירים בכלורופיל שעשוי לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן, נוסף על כך ישנם בעשבים הירוקים גם נוגדי חמצון חשובים, סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים חיוניים.

עוגת גבינה רזה
עוגות גבינה מכילות כמות גדולה של חלבון בעל זמינות ביולוגית גבוהה ומהוות מקור טוב, לעומת עוגות אחרות, לסידן , מגנזיום, ויטמיני B12 B2 וויטמין D החיוניים לבריאותנו. מתכון זה לעוגת גבינה רזה שפרוסה ממנה יכולה להיות פינוק יומי עם כוס הקפה בשעות אחר הצהריים לגדולים וגם לקטנים.

עוגת גבינה בלי בצק
עוגות גבינה מכילות כמות גדולה של חלבון בעל זמינות ביולוגית גבוהה ומהוות מקור טוב, לעומת עוגות אחרות, לסידן , מגנזיום, ויטמיני B12 B2 וויטמין D החיוניים לבריאותנו. כך שהילדים אוכלים מתוק אבל עם ערך בריאותי מוסף...


פשטדת ברוקולי
פשטדה עשירה בחלבון איכותי ממוצרי החלב, ודלה בפחמימות היות ומכילה מעט קמח בלבד, מתאימה לדיאטה דלת פחמימות וכן כשינוי מרענן לארוחת הערב. מבוססת על ברוקולי, ירק עשיר בסיבים תזונתיים התורמים לתהליך העיכול , וכן מהווה מקור מוביל לחומרים נוגדי סרטן, ויטמין K, וחומצה פולית.


עוגת גבינה ללא סוכר

עוגה דלת שומן וללא סוכר, מתאימה לסכרתיים ולשומרים על משקלם. העוגה מכילה 100 קלוריות למנה.

 



מיטבל יוגורט וירקות
ערב, שקט אתם מול הטלוויזיה... רוצים לאכול משהו פיקנטי, טעים ולא משמין? מארחים ורוצים עוד אופציה בריאה להציע לאורחים ? ירקות חתוכים ומיטבל בצ'יק צ'ק זה הפתרון שלי.

כדורי בשר ברוטב עגבניות

ספגטי  עם כדורי בשר. מנה נהדרת, דלת שומן, שילדים ומבוגרים מאוד אוהבים.

מכינים בצ'יק עיסת בשר , יוצרים כדורים ומכניסים לתוך רוטב עגבניות פשוט ביותר - הסוד הוא בישול איטי.



צ'ילי קון קרנה שילדים אוהבים
תבשיל בריא של בשר ושעועית לבנה. הבשר מכיל חלבון איכותי , ברזל, אבץ וויטמין B12, השעועית מכילה סיבים תזונתיים, בתוך התבשיל מסתתר גם גזר  מכינים בצ'יק, טעים מאוד לצד פתיתים, אורז, פסטה ועוד.

ברוקולי בשמן שומשום
מנת ירקות מבושלים קלה קלה, טעימה ופשוטה. הברוקולי עשיר בסיבים תזונתיים, סידן, ויטמין A , נוגדי חמצון חזקים ופיטכימיקלים חשובים למניעת מחלות. שמן השומשום מוסיף המון טעם במעט קלוריות יחסית.

אפונה וגזר
מנת ירק אהובה על ילדים, קלה להכנה. הגזר מספק ויטמין A בטא קרוטן החשוב לגדילה תקינה ולראיית לילה. האפונה מספקת בעיקר סיבים תזונתיים, ויטמין B6, וחומצה פולית.

מרק עוף וירקות לקוסקוס
בסיר אחד מבשלים שוקיים של עוף עם ירקות וגרגירי חומוס. מגישים לצד קוסקוס מהיר הכנה. ארוחה מלאה , בריאה ומשביעה.

תבשיל קינואה

הקינואה הינה תוספת פחמימתית מומלצת לילדים ומבוגרים, היא עשירה בחלבון ( כ 16 גר')  בפחמימות (55 גר') וכמובן בסיבים תזונתיים,  בנוסף מכילה שפע מינרלים כמו: סידן, מגנזיום, אשלגן, מנגן, ברזל ואבץ. וויטמינים E,B . אני קוראת לה "פתיתים בריאים".



פשטדת קישואים

היה לי חשש מאפיית פשטדות. אפרת גיסתי נתנה לי את ההשראה לפשטדה הזו, שהייתה קלה להכנה וטעימה במיוחד.

את הפשטדה אני ממליצה להכין לארוחת ערב, ולאכלה בליווי סלט ירקות.



ירקות שורש בתנור
תוספת נהדרת ובריאה לארוחה חגיגית. טעם הירקות האפויים מודגש ומראם נהדר וצבעוני.

קציצות מטוגנות מהירות
קציצות מהירות שמכינים בצ'יק. מכינים את העיסה בערב, ולמחרת כשחוזרים מבית הספר/ מהגן מטגנים ואוכלים. מומלץ לאכול יחד עם תוספות מהירות הכנה, למשל פתיתים וסלט ירקות או גזר גמדי מבושל.

פילה סלמון שילדים אוהבים
סלמון נורבגי מומלץ כמנה עיקרית,  מספק לגופנו חלבון ויטמינים ומינרלים. בנוסף,עשיר בחומצת שומן מסוג אומגה 3. אומגה 3 הינה חומצת שומן חיונית ( שגופנו אינו יכול לייצר וחייב לקבל מהמזון) בגוף יש לה תפקידים רבים: מפחיתה את קרישיות הדם וגורמי דלקת ובכך תורמת לבריאות הלב וכלי הדם, אבן בניין במערכת העצבים ועוד. 
מנה זו קלה מאוד להכנה ואהובה על ילדיי. 



ירידה במשקל
ירידה במשקל
תזונה בריאה
תזונה לנשים בהריון
תזונה לאחר ניתוחי קיצור קיבה
הורדת שומנים בדם



© כל הזכויות שמורות :  מירב רבר - דיאטנית קלינית
סוכרת סוג 2הורדת כולסטרולמתכונים דיאטטייםלרדת במשקלדיאטנית קליניתתזונה נכונה
- בניית אתרי אינטרנט PureSimple -