ראשי  
  מאמרים  
  תודות  
דיאטנית

מאמרים » עשרת הדיברות לירידה במשקל

עשרת  הדיברות לירידה במשקל

לפניכם 10 כללים בסיסיים, שמירה על כללים אלו תוביל אתכם לירידה במשקל בדרך מאוזנת ובריאה, וכן לשמירה על המשקל החדש שהושג.


1. פעילות גופנית לאורך כל היום – פעילות גופנית איננה רק לנעול נעלי ספורט ולצאת להליכה של שעה או למכון הכושר, בחיי היומיום שלנו יש הרבה מקום לשילוב של פעילות גופנית התורמת לירידה במשקל: הליכה לקניות או לסידורים, ניקיון ועבודות בבית, עליה במדרגות במקום במעלית, עמידה בזמן שיחת טלפון במקום לשבת, טיול עם הכלב, רחיצת המכונית, גיהוץ ועוד. כל הפעולות הללו מגבירות את הוצאת הקלוריות היומית ותורמות לירידה במשקל.


2. ארוחות ביניים בריאות – כאשר אתם רעבים בין הארוחות ומחפשים נשנוש , ישנן אפשרויות בריאות ומזינות שניתן לבחור: יוגורט , פרי, חטיף קטן כמו במבה או מיני שוקולד, 3/4 כוס דגני בוקר מדגנים מלאים, 2 קרקרים עם גבינה וירק, גלידה דיאטטית, כוס חלב עם ביסקוויט.

3. שיגרה – בימי החול, כדאי וקל יותר לשמור על שגרת ארוחות קבועות וקביעת זמן לפעילות גופנית. חצי שעה של פעילות גופנית ביום תורמת לבריאות ולהרגשה אנרגטית.


4. ארוחת בוקר – אכילת ארוחת בוקר מעודדת את חילוף החומרים, תורמת למניעת רעב גדול במשך היום ואכילת יתר.


5. צרכנות נבונה – כאשר עורכים קניות, עדיף לצמצם את הביקור בסופר לפעם בשבוע, ולהיצמד לרשימה מוכנה מראש. כך תשמרו על התקציב וגם עך צריכת הקלוריות שלכם. את הקניות מומלץ לעשות כאשר שבעים, עריכת קניות כשרעבים גורמת להתפתות ולקניית מזונות מיותרים.
6. שאריות לפח – בסיום הארוחה מומלץ לפנות את הצלחות ולזרוק את השאריות לפח, אכילת שאריות ( במיוחד של הילדים) תורמת לנו קלוריות מיותרות שאנחנו לא צריכים.


7. אכילה איטית – כדאי שהארוחה תימשך כ 20 דקות, זהו הזמן שלוקח לתחושת השובע להתפתח בגוף. לכן איכלו בקצב איטי, אכילה איטית והקפדה על לעיסה יסודית מקלים על תהליך העיכול של המזון וכן תורמים לאכילת כמות קטנה יותר של מזון בארוחה.


8. עצרו לפני ששבעתם – כדאי להפסיק לאכול מייד כשחשים תחושת שובע, גם אם נשאר עוד מזון בצלחת, כאשר ממשיכים לאכול ולא מקשיבים לתחושת השובע גורמים להתרחבות וגדילה של נפח הקיבה, לאכילת יתר שאנו לא צריכים וכן לתחושת כבדות ועייפות לאחר הארוחה.

9. המטבח סגור – אל תרשו לעצמכם ללכת הלוך ושוב למטבח ולקחת נשנושים, איכלו ארוחות מסודרות ואם רעבים או מתחשק משהו, ואי אפשר לוותר, הכינו לכם מנה הנראית לכם מספיקה ונכונה ואיכלו רק אותה ודי.


10. בלי קיפוח בקינוח – כאשר מוגש קינוח טעים, הסתפקו במחצית ממנו, או חילקו אותו עם אדם נוסף , כך לא תרגישו מקופחים ותחסכו חצי מהקלוריות.


חשוב לזכור שירידה איטית והדרגתית במשקל של כ 1/2 ק"ג בשבוע מבטיחה צמצום של רקמות השומן בגופנו תוך שמירה מקסימלית על מסת השריר.
דיאטות "כאסח" למינהן, בהן אוכלים פחות מ 1000 קלוריות ליום גורמות אכן לירידה מהירה במשקל, אך הן אינן בריאות ואינן מומלצות. דיאטות אלו מעודדות עליה חוזרת במשקל, ואפילו למשקל יותר גבוה ממה שהתחלנו, היות והן פוגעות בחילוף החומרים ( מטבוליזם) הבסיסי של הגוף.

ירידה במשקל
ירידה במשקל
תזונה בריאה
תזונה לנשים בהריון
תזונה לאחר ניתוחי קיצור קיבה
הורדת שומנים בדם



© כל הזכויות שמורות :  מירב רבר - דיאטנית קלינית
סוכרת סוג 2הורדת כולסטרולמתכונים דיאטטייםלרדת במשקלדיאטנית קליניתתזונה נכונה
- בניית אתרי אינטרנט PureSimple -