ראשי  
  מאמרים  
  תודות  
דיאטנית

ירידה במשקל

 

 ירידה במשקל

לדעתי, תהליך של ירידה במשקל לצרכים בריאותיים ו/או לשיפור ההרגשה והמראה כדאי שיעשה כשאת/ה לוקחים אחריות מלאה ומנהלים את התהליך שלכם. הדבר גורם לתחושה טובה , לירידה בקצב נכון ומתאים לך והכי חשוב – הדבר מונע, עד כמה שניתן, את העליה החוזרת במשקל שמתרחשת לצערנו אצל רוב האנשים .

ירידה במשקל חשובה למניעת מחלות נפוצות רבות כגון: מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, סכרת מסוג 2, כבד שומני , אבנים בכיס המרה ועוד. לכן , אסור להזניח ויש להיוועץ בדיאטנית מנוסה.

 

ישנן דרכים שונות לרדת במשקל ויש להתאים לכל אדם בכל שלב בחיו את האופן המתאים לו ביותר לרגע זה. לדוגמא: בניית תפריט אישי, רישום ועבודה עם יומן אכילה או התרכזות במשימות שבועיות.
אני מתייחסת להעדפות המזון, לכמה משקל רוצים לרדת, לחסרים תזונתיים, תפקוד מערכת העיכול, פעילות ספורטיבית, בילויים, ארוחות משפחתיות, עבודה וכל גורם נוסף רלוונטי לכם בכדי שהירידה במשקל תיעשה בצורה טבעית, נעימה ובהרגשה טובה יותר.

 

ירידה במשקל דורשת עבודה, זהו תהליך המחייב שינוי מחשבתי והתנהגותי. החשוב מכל הוא שכל ק"ג שיורד לא ישוב ויעלה שנית בכדי למנוע פגיעה במטבוליזם והשמנה נוספת.

 

אכילה נורמאלית

 

הקטע לקוח מתוך ספרה של הכוהנת הגדולה לתזונת ילדים, אלין סאטר / "ילדים ואכילה".

קטע זה מהווה בסיס אידאולוגי לגישות החדשות לטיפול בהשמנה.

"אכילה נורמאלית פירושה להיות מסוגל לאכול כשאתה רעב ולהמשיך לאכול עד שאתה שבע. פירושה להיות מסוגל לבחור מזון שאתה אוהב, ולאכול אותו בכמות מספקת באמת – לא להפסיק לאכול רק מפני שאתה חושב שצריך.
אכילה נורמאלית פירושה להיות מסוגל ליישם איפוק מסוים בבחירת המזון כדי לקבל את המזון הנכון, אבל לא להיות כה מגביל עד שתחמיץ מאכלים מהנים.
אכילה נורמאלית פירושה להרשות לעצמך לאכול לפעמים כי אתה מאושר, עצוב או משועמם, או סתם כי זה עושה הרגשה טובה.
אכילה נורמאלית היא שלוש ארוחות ביום, רוב הזמן, אבל היא יכולה להיות גם בחירה לכרסם רוב הזמן. להשאיר כמה עוגיות בצלחת כי אתה יודע שתוכל לאכול גם מחר, או לאכול יותר עכשיו כי טעמן נפלא כשהן טריות.
אכילה נורמאלית פירושה לפעמים לאכול יותר מדי: להרגיש מלא ושלא בנוח. פירושה גם לאכול לפעמים פחות מדי ולהצטער שלא אכלת יותר.
אכילה נורמאלית פירושה לבטוח בגופך שיתקן את טעויותיך באכילה.
אכילה נורמאלית לוקחת חלק מזמנך ותשומת לבך, אך יודעת את מקומה בתחום חשוב אחד בלבד בחייך. "

 

ליעוץ דיאטנית עבור ירידה במשקל  צרו קשר

ירידה במשקל
ירידה במשקל
תזונה בריאה
תזונה לנשים בהריון
תזונה לאחר ניתוחי קיצור קיבה
הורדת שומנים בדם



© כל הזכויות שמורות :  מירב רבר - דיאטנית קלינית
סוכרת סוג 2הורדת כולסטרולמתכונים דיאטטייםלרדת במשקלדיאטנית קליניתתזונה נכונה
- בניית אתרי אינטרנט PureSimple -